Peskovnik

V prostrano polje možnosti vstopijo štirje neznanci. Gradijo krhek in spremenljiv svet: iz zrnc peska nastajajo vesolje, čas, bitja, pokrajine, naravni pojavi, razpoloženja in odnosi, arhitekture in predmeti. Zasnujejo se, nasipajo, izpihajo, pom ...

V prostrano polje možnosti vstopijo štirje neznanci. Gradijo krhek in spremenljiv svet: iz zrnc peska nastajajo vesolje, čas, bitja, pokrajine, naravni pojavi, razpoloženja in odnosi, arhitekture in predmeti. Zasnujejo se, nasipajo, izpihajo, pometejo, izhodijo, izrišejo, vrišejo, narišejo, pretočijo, izlijejo, posejejo, izbrišejo, priskačejo, skotalijo, nanesejo, odstranijo, dodajo, odvzamejo, odnesejo, pridajo …

Neznance poveže skupna dejavnost, skozi odnose postajajo raznoliki in prepoznavni, pogumni in plahi, pozorni opazovalci, naklonjeni prijatelji, jezljivi tekmeci, ljubeči graditelji, odločni rušitelji, minljivi sopotniki, čakajoči obstranci, radovedni raziskovalci. Trmasta pretiravanja jih vodijo v slepe ulice, nečimrna nespoštljivost v kaos, dobronamerna složnost v razvoj. Oblikovanje skupnega jezika kot osnove sobivanja privede do sklepanja dogovorov, oblikovanja pravil in vzpostavljanja skupnega življenjskega toka. Igra v peskovniku preraste v metaforo vznika in uravnoteženja obstoja. 

Peskovnik kot aktivno otroško igrišče spodbuja tako spoznavne kot čustvene razvojne procese. Predstava ponazarja prehod od začetne individualne preko vzporedne otroške igre v skupno asociativno igro z občasnimi konflikti, nato v sodelovalno igro s skupnim ciljem. Prvine otroške igre so podlaga uprizoritvene logike, ki na idejni ravni prikazuje nastanek in razvoj človeške civilizacije – od (iz)gradnje fizičnega prostora prek naselitve in ureditve skupnega sistema, kar terja veliko stopnjo ustvarjalnosti, inovativnosti in sodelovanja, vse z mislijo na trajno sožitje.

Miha Golob je gledališki in lutkovni režiser, ki je v minulih nekaj letih v tujini in doma prejel vrsto nagrad na področju lutkovne umetnosti. Njegovi avtorski koncepti se pogosto naslanjajo na idejo raziskovanja in preigravanja materiala, ki dosledno zagotavlja aktivno in ustvarjalno vlogo gledalca. V LGL je leta 2017 režiral Akvarij, svoje potovanje po analognih otroških igriščih pa to sezono nadaljuje z naslednjim arhetipom: s peskovnikom kot ustvarjalnim, družbenim in civilizacijskim poligonom.


Predstava je del mednarodnega projekta Mapping v okviru programa EU Ustvarjalna Evropa.
Premiera 19.2.2021

Predstavo si lahko ogledate kot video na zahtevo na spletni strani:  Cena za 48-urni ogled je 5 evrov, ki jih plačate s kreditno kartico ali paypalom.

Vir: Napovednik.com, Lutkovno gledališče Ljubljana

Zemljevid