Sodobnika Ivan Grohar in Avgust Berthold

 

Slikarji impresionisti so se pogostokrat posluževali kratkih, hitrih potez s čopičem, da bi prikazali vzdušje predmetnega sveta. Podobe so mehke, rahlo zamegljene, skoraj razlite kot posamezni svetlobni madeži, s sugestivnimi tonskimi prehodi.  Impresionistični slikar Ivan Grohar (1867–1911) je pomemben predstavnik slovenskega impresionizma ter eden ključnih umetnikov na prelomu iz 19. v 20. stoletje, ki so popeljali takratno slovensko umetnost v modernizem. Grohar je svoja najboljša dela ustvaril v Škofji Loki, kjer se je ustalil od leta 1904. V njegovi ustvarjalnosti se čuti vpliv takrat prodorne secesije in že močno razvitega simbolizma, kar se odraža tudi v zanj najpogostejših motivih kot so krajina, torej narava in njena brezmejna svetlobna energija pa vse do različnih prizorov kmečkih del. Grohar je ustvaril tudi veliko podob ljudi, saj ga je zanimala ekspresija človeškega izraza. Njegovo slikarstvo je bilo vselej osredotočeno tudi na pojem slovenstva – na domovino, na naravo, na malega, preprostega človeka, na lepoto podeželja, od koder je tudi sam izhajal. Kot sopotnik slikarjev impresionistov je ustvarjal in aktivno sodeloval (skupinske razstave) tudi fotograf Avgust Berthold (1880-1919). Njegova dela sodijo v vrh takratne slovenske likovne umetnosti. Po pregledu in analizi fotografskega opusa ga lahko umestimo med slovenske impresioniste, ki so postavili slovensko umetnost ob bok takratni evropski umetnosti. Danes je Avgust Berthold na podlagi fotografskih stvaritev in estetske usmeritve ter teoretična znanja, s katerim je vplival na sodobnike ter na podlagi pomembne fotografske zapuščine, postal del nacionalne kulturne dediščine, in tako tudi priznan kot peti slovenski impresionist.  Z Ivanom Groharjem ju povezuje motiv  Sejalca, saj je Grohar Sejalca naslikal, Berthold pa je  že leto pred njim Sejalca fotografiral. A o tej zgodbi bomo izvedeli več na predavanju.

Vabljeni!

 

Vir: Mestna knjižnica Ljubljana, Napovednik.com

Zemljevid