Bralni Krožek na daljavo z Nino Kosmač

  • Kaj: Kulturna prireditev
  • Kdaj: sobota, 24.10.2020 od 19.00 do 20.00
  • Kje: Na spletu, Ljubljana
  • Prireditelj: Nina Kosmac
  • Vstopnina: Brez vstopnine

Bralni Krožek  na daljavo

Sporočam, da smo s strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport dobili uredbo:

Od 19. 10. 2020 do 1. 11. 2020 se je v organizacijah za izobraževanje odraslih pričel celoten izobraževalni proces, pa tudi vse preostale dejavnosti začasno izvajati na daljavo.

Torej vsi tečaji in programi gredo z naslednjim tednom na daljavo.

Uporabljali bomo aplikacijo Zoom.


 

Obeta se nam epsko branje na daljavo z veliko lirike, po začetnem dolgočasnem petminutnem zgodovinskem pregledu književnosti ... Prinesla bom sodobnika Sheakspearja, Tang Chan Zu-ja, ki združuje budizem, taoizem s političnim orisom, in pa seveda sodobno prepovedano, kontroverzno sodobno avtorico in bestsellerko, po kateri so posneli film Shanghai baby.

SNOV, KI BO OBRAVNAVANA NA TEDENSKEM TEČAJU.

Začeli bomo s kratkim pregledom zgodovine literature in obdobij, s poudarkom na slovenski literaturi.

PREGLED KNJIŽEVNOSTI SKOZI ZGODOVINSKA OBDOBJA

1. ORIENTALSKE KNJIŽEVNOSTI (3000 pr. n. š. – 600 n. š.)

Poimenovanje zajema vse književnosti starega in srednjega veka, ki so nastale in se razvijale v Severni Afriki (predvsem ob Nilu), v Južni in Srednji Aziji, na Daljnem in Bližnjem vzhodu

Razvile so se vse vrste in zvrsti kniževnosti

EGIPČANSKA KNJIŽEVNOST (3000 pr. n. š.)

Ohranjena na stenah templjev, grobnic starega Egipta, na papirusih

Razvila poezijo in prozo.

Najbolj znano delo je Knjiga mrtvih (zbirka himen, molitev; zgodbe,bajke,pravljice...)

Zelo znana (in najbolj prevajana!) verska himna je Himna sončnemu božanstvu

BABILONSKO-ASIRSKA KNJIŽEVNOST (2000 pr. n. š.)

Književnost držav in obdobij stare Mezopotamije (Irak);

-začetniki Sumerci

-klinopisna pisava, glinene ploščice

-najpomembnejše epske pesnitve

-najpomembnejše in najobsežnejše besedilo: Ep o Gilgamešu (iskanje večnega življenja), velja za začetek svetovne junaške epike.

KITAJSKA KNJIŽEVNOST  

začetki nerazjasnjeni, morda segajo v sredo 2. tisočletja pr. n. š.; prva ohranjena dela iz 6. stoletja pr. n. š.

-vpliv velikih moralno-filozofskih oz. verskih sistemov: KONFUCIONIZEM, TAOIZEM, BUDIZEM

-najbolj razvita lirika

-najstarejša ohranjena zbirka lirike Ši-King (knjiga pesmi); pesmi so kratke, po slogu impresionistične lirske pesniške oblike; izrazito razpoloženjsko-čustveni značaj

-največji kitajski pesnik (7. st.) Li-tai-po (Li Bai)

PERZIJSKA KNJIŽEVNOST  od 3. st. pr. n. š. dalje

-Glavno delo Avesta (zbirka mitičnih, liturgičnih besedil, molitev, obrazcev, himen)

-lirsko (najbogatejše v Orientu!) in epsko pesništvo

-lirske pesniške oblike: kasida, gazela(Hafis!) rubai

-Osrednji epski pesnik: Firduzi (njegovo najpomembnejše delo in hkrati perzijski nacionalni ep. Šah-Name).

 


 

Po zoprni teoriji ogrevanja bomo brali tudi poezije letošnje poezije ameriške nobelovke in pa knjigo Sanje v rdeči sobi. Sama sem vedno obravnavala kitajsko literaturo na sila romantičen način. Po mojem mnenju Kitajci in Orientalci vsekakor združejo vso mistiko, skupaj s politiko in naravoljubljem. Rdeča nit ljubezni povezuje od rojstva pa do smrti sorodni duši, vendar morata tako ona kot on prepoznati znak v obliki slive ali leskove veje, da se lahko ljubita drugje kot samo v sanjah. Ženske naj bi vedno sanjale že od otroštva o svojem partnerju in takrat, ko se twin flame duši združita, še narava sodeluje in ju posipa s cvetjem med aktom ljubezni.


 

 

S knjigo v roki nismo nikdar sami in vedno nam je toplo pri srcu.

 

Nina Kosmač, mentor in pisatelj

 

 

Vir: Nina Kosmac, Napovednik.com