1917

Britanska vojaka med prvo svetovno vojno se v tekmi s časom podata globoko na sovražnikovo ozemlje: predati morata sporočilo o lažnem umiku nemške vojske, ki bo preprečilo masaker več sto britanskih mož. Film Sama Mendesa, posnet v enem samem kadr

kritike
"Njuno dolgo, mučno, napeto "napredovanje" proti drugi strani - posneto kakor v enem samem briljantno intenzivnem, imerzivnem, osupljivo koreografiranem, birdmanskem neprekinjenem kadru (via Roger Deakins), iz katerega se v "realnem času" stegujejo nasilje, kri, ogenj, katastrofa - je strašno samomorilsko civilizacijsko nazadovanje. Njuna Odiseja je Infemo, nadaljevanje kapitalizma z drugimi sredstvi, spopad kapitalizmov na odprti sceni. Kot bi rekel Cankar: "Stali sobledi, noben jezik ni zinil."" ZELO ZA
- Marcel Štefančič, jr., Mladina

"Morda je vojni film 1917, /.../, potem ko mu je južnokorejski Parazit smuknil nagrade v glavnih kategorijah, videti kot največji osmoljenec letošnjih oskarjev, a je dejansko dobil natanko tiste kipce, ki si jih tudi zares zasluži. /.../ Če kaj, potem je Mendes storil prav vse, da bi gledalca zares postavil med utesnjene stene in vlažno trohnobo strelskih jarkov, ga pogreznil v lepljivo, pogoltno blato, da bi začutil vodo v čevljih, izpostavil ga je strelom sovražnika, da bi zavohal bližino smrti. /.../ Ni se težko pustiti zapeljati tako dodelani formalni bravuri. Še zlasti odlična je kamera, ki tudi v najtežjih pogojih, ki jih določata snemanje v eksterierjih, večinoma brez dodatnih luči in podobnih pripomočkov filmske magije, ter zavestna omejitev na ekstremno dolge, zapleteno koreografirane kader-sekvence, vedno najde pot, da znotraj istega kadra zavzame različne perspektive. 1917 je občudovanja vredna vaja v slogu, ki se ji prepustite, kot bi se spustili po vlakcu smrti. Do prave odličnosti pa mu vseeno zmanjka nekaj tematske globine."
- Špela Barlič, Dnevnik

Vir: Kinodvor, Napovednik.com

Zemljevid