Videnje 20/20: Skupnost

  • Kaj: Fotografska razstava
  • Kdaj: Že poteka - do nedelja, 31.5.2020
  • Kje: Galerija Jakopič, Slovenska cesta 9, Ljubljana
  • Prireditelj: Muzej in galerije mesta Ljubljane
  • Vstopnina: Odrasli: 3 EUR Študenti, dijaki, odrasli nad 60 let, brezposelni, invalidi: 2 EUR Družinska vstopnica: 7 EUR ICOM, PRESS, SMD, študenti UL ALUO, VIST, NTF OTGO, Fakulteta za dizajn: brezplačno

Videnje 20/20 je del širše vizije Galerije Jakopič – učiti se in dajati možnosti za učenje. Učiti se o drugih – o njih, a skoznje in skozi fotografijo o sebi. Lanska razstava iraških fotografov je bila prva te vrste in že z njo smo poudarili različne načine pogleda na svet. Razstava "Na moje oči" je razkrila drugačen Irak, kot je tisti, ki ga opredeljuje vojna in zgolj vojna. Na podoben način smo vajeni videti Indonezijo le kot turistično destinacijo z nekaj ekološkimi problemi in navdušujočo naravo, manj mladi Slovenci pa jo morda prek gibanja neuvrščenih povezujejo še z nekdanjo Jugoslavijo.

Indonezija in Slovenija se v družbenem, zgodovinskem, kulturnem, religioznem in geografskem smislu ne bi mogli bolj razlikovati, kot se. Slovenija ima denimo samo okoli 2,07 milijona prebivalcev, Indonezija pa 270 milijonov. A kar zadeva razumevanje fotografije kot močnega družbenega, kreativnega, umetniškega in komunikacijskega orodja, imamo obilo priložnosti za obojestransko izmenjavo, učenje in ozaveščanje glede drugačnosti.

Razstava sodobne indonezijske družbeno zavzete fotografijaje je osnovana na javnem razpisu na temo skupnosti, zato smo izbirali samo med fotografi, ki so se nanj odzvali s prijavo. Nalogo izbire projektov in kuriranja razstave so opravili Marija Skočir, kustosinja in vodja Galerije Jakopič v Ljubljani, Ng Swan Ti z inštituta PannaFoto v Džakarti in Saša Kralj iz Živega Ateljeja DK v Zagrebu. Izbrali so 28 ganljivih projektov, ki so jih ustvarili naslednji avtorji: Adrian Mulya, Aftonun Nuha, Aji Susanto Anom, Albertus Vembrianto, Aprillio Abdullah Akbar, Azhari Setiawan, Djoyosantyo Joachim, Edy Susanto, Eka Nickmatulhuda, Fahreza Ahmad, Fajri Azhari, Fauzy Chaniago, Hariandi Hafid, Ismar Patrizki, Malahayati, Michael Eko, Muhammad Fadli, Muni Moon, Okky Ardya, Rangga Yudhistira, Romi Perbawa, Rosa Panggabean, Sapta Hudaya, Utami Godjali, Yoppy Pieter, Yusni Aziz in Zulkifli.

Kuratorski proces je skušal ne glede na način vizualnega pristopa izbrati dela, ki odločno pripovedujejo o skupnosti – tako vizualno kot skozi lastno vpletenost fotografov v zgodbe in teme, ki jih vizualizirajo. 28 izbranih izvirnih projektov pripoveduje tako o indonezijski fotografiji, njeni preteklosti in prihodnosti, kot tudi o globalni družbi in njenih dinamikah. Po večini so delo avtorjev, ki so postali aktivni v prvem desetletju po letu 2000. Ta generacija je prišla po obdobju reformacije leta 1998; zaznamovala jo je svoboda tiska. Zdelo se je, da te ustvarjalce ženeta tako želja po mednarodni pozornosti kot tudi potreba po dokumentiranju in sodelovanju pri oblikovanju lastne družbe. Avtorji so prerasli lokalno fotografsko dediščino in vsesali druge vplive z vsega sveta. Spoznali so vélike praktike in njihov način razmišljanja. V svetu uveljavljeni izraz "zavedni fotograf" se je preoblikoval v izraz "angažirani fotograf". 

Dela so raznolika, so odsev kulturne in fotografske dediščine. Segajo od klasične dokumentarnosti – odgovora na akutne situacije, ki izvirajo iz virtualnih resničnosti – do mešanih medijev (avtorji namreč vključujejo tudi različne predmete) – a vsa pripovedujejo o relevantnih temah. Izbrane podobe so lahko izdelane v stari fotografski tehniki – cianotipiji ali v črno-beli analogni tehniki. Nekatere so barvne. Nekatere so ročno izdelane in druge digitalno tiskane na vrsti materialov. Predstavljene so v knjižni obliki ali kot interaktivni virtualni projekti. V vsakem primeru pa je pomembna njihova sposobnost vizualnega pripovedovanja zgodb.

"Fotografska skupnost" je pomemben izraz v indonezijskem svetu fotografije – in na tej razstavi bo tudi obiskovalec postal njen del. Skupnost vsakomur ponuja priložnost, da postane vizualni pripovedovalec zgodb, in kar je še pomembneje: zavzet pripovedovalec zgodb.

Zunanje povezave: Galerija Jakopič

Vir: Muzej in galerije mesta Ljubljane, Napovednik.com

Naročite se na email listo prireditelja Muzej in galerije mesta Ljubljane:
S tem dovoljujete, da vaš email naslov posredujemo prireditelju za potrebe obveščanja o njegovih prihajajočih dogodkih.

Zemljevid