Ob 70-letnici skladatelja Petra Kopača

Skladatelj Peter Kopač je diplomiral iz kompozicije in klavirja na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Kompozicijo je najprej študiral pri skladatelju Lucijanu Mariji Škerjancu (1900–1973), pozneje pa še pri Urošu Kreku (1922–2008). Skladatelj je začel ustvarjalno pot pod vplivom obeh profesorjev, pozneje pa začel ustvarjati karakteristično glasbo, na kateri išče nove izrazne možnosti, vendar z že preizkušenim, asketsko izbranim zvočnim materialom. Njegov opus posega predvsem na področje komorne in solistične glasbe, zadnjih nekaj let pa ustvarja tudi za simfonični orkester.

Program koncerta predstavlja izbor njegovih del do leta 2018. Preludiji so nastali med prvimi: "Takrat so mi bili kot študentu za zgled preludiji Chopina, Debussyja, Messiaena, vendar sem poskušal doseči svoj izraz in svoja občutenja." Nekateri preludiji imajo etudni značaj, v nekaterih je prisotna ljudska motivika brez pravih citatov ljudskih melodij. Navdih za Preludij številka 10 z oznako Da lontano pa je dobil v knjigi Stepni volk Hermana Hesseja. Zanimivost koncerta bo prva izvedba Nokturna za godalni kvartet, prvotno napisanega za godalni orkester in prav za to priložnost na novo prirejenega za godalni kvartet. Sonatina za flavto solo je ena najuspešnejših skladb, ki so jo izvajali številni slovenski in tuji flavtisti, najuspešnejša pa je gotovo izvedba Irene Grafenauer. Skladba Tri slike Edvarda Muncha je posvečena violinistu Tomažu Lorenzu, ki jo je z ženo Alenko Šček Lorenz tudi prvič izvedel in posnel. Zvočna struktura Particularité je minimalistično obarvana, kar pomeni, da se ponavljajoči harmonski vzorec v klavirju dopolnjuje z melodičnim vzorcem viole. Alius aliter je posvečena klarinetistu Jožetu Kotarju, ki jo je prvič izvedel leta 2006 na Noči slovenskih skladateljev v Kopru. Največkrat izvajana skladba v zadnjih desetih letih in z največ različnimi zasedbami je klavirski trio Neizbežnost. Klavirski trio Amael v zasedbi Zoltan Peter, klavir, Volodja Balžalorsky, violina, in Damir Hamidulin, violončelo, ga je izvajal po vsej Evropi, najbolj odmevno v Londonu in nazadnje letos februarja v Teheranu. Sonus simulatione je bila napisana za sina Andreja in izvedena na Noči slovenskih skladateljev v studio 14 RTV Slovenija v letu nastanka. Sonata za klavir je posvečena izvrstnemu pianistu Klemenu Golnerju, ki je skladbo prvič predstavil na Noči slovenskih skladateljev v Viteški dvorani Križank v Ljubljani.

Solisti:

JOŽE KOTAR, klarinet

ANDREJ KOPAČ, violina

ANA JULIJA MLEJNIK, violina

MILOŠ MLEJNIK, violončelo

KLEMEN GOLNER, klavir

YASUMICHI IWAKI, viola

MATEJ ZUPAN, flavta

Vir: Občina Škofja Loka, Napovednik.com

Zemljevid