Marc Riboud: Čuječi popotnik. Zavedni fotograf.

Vabljeni, da se nam pridružite na rednem nedeljskem javnem vodstvu po pregledni fotografski razstavi Marca Ribouda, ki se je v zgodovino fotografije zapisal z nekaterimi ikoničnimi podobami in v času nastanka edinstvenimi fotografskimi popotovanji v dežele na Daljnem vzhodu, fotografom poprej nedostopne.

Od Zazouja, igrivega pleskarja Eifflovega stolpa, do mlade ameriške aktivistke, ki je v protestu proti vojni v Vietnamu pred bajonete pušk stopila s cvetom v roki, prek portretov svetovnih voditeljev v odločilnih zgodovinskih trenutkih, do brezimnih posameznikov, ki jih je Riboudovo čuječe oko opazilo in z empatijo, a pogosto z lucidno humorno noto zapisalo na fotografski film – vse to so fotografske podobe, ki so se zapisale v naš kolektivni spomin in jih razstavljajo ter hranijo najpomembnejše galerije in muzeji sveta. Vsi pomembni ilustrirani časopisi so objavili katero njegovih fotoreportaž. Marc Riboud je bil eden zgodnjih članov agencije Magnum Photos – četudi se je leta 1979 odločil za samostojno pot, je ostal zvest predvsem skupnim idejam Magnumovih ustanoviteljev, ki so ga leta 1953 sprejeli medse na način, ki mu je pri fotografskem delu dopuščal dovolj prostora za razvijanje lastnega avtorskega izraza.

Ravno avtorski pristop in fotografov čuječ odnos do trenutka na poti želi izpostaviti izbor 212 fotografij, pripravljen posebej za Galerijo Jakopič, v katerem je več kot tretjina vintage fotografij iz družinske zapuščine dveh Marcovih otrok. Razstava uvodoma postavlja Riboudovo delo v srednje- in vzhodnoevropski kontekst z razširjeno predstavitvijo njegovega dela v Jugoslaviji in na Češkoslovaškem od petdesetih do osemdesetih let prejšnjega stoletja – ne z namenom vzpostavljati razlike v interpretaciji moči fotografskega medija glede na regionalne okvire, temveč, ravno nasprotno, pokazati avtorjevo odliko, izstopiti iz svojega zahodnjaškega načina gledanja. Njegova pot proti vzhodu in jugu našega planeta, ki ji sledi izbor razstave prek Riboudovih najljubših azijskih in afriških držav, postavlja običajne razmisleke o fotožurnalizmu v drugačno luč, predvsem vprašanje o pogledu na "drugega" skozi fotografijo – na drobne radosti njegovega življenja, kulturne posebnosti, za gledalca kuriozne vsakdanjosti, ki jih Riboud brez eksotiziranja beleži kot občutljiv posameznik, ki se moči svojega medija dobro zaveda.

Razstavo je kurirala Marija Skočir v tesnem sodelovanju s kuratorko Riboudovega arhiva Lorène Durret in Marcovo ženo Catherine Riboud.

Foto: Washington, 1967. Jan Rose Kasmir, mlada ameriška mirovnica, med pohodom na Pentagon 21. oktobra 1967, v znak protesta proti vojni v Vietnamu. © Marc Riboud

Vir: Muzej in galerije mesta Ljubljane, Napovednik.com

Naročite se na email listo Muzej in galerije mesta Ljubljane:

Zemljevid