Želja po novem začetku?

Napovednik, vodilni slovenski vodič po dogodkih in dogajanju je odprt za ponudbe: delovno mesto v trženju in marketingu. Več >>

Assemblage Atlas: Paragraphie

Paragraphie je rezultat dialoga med tremi umetniki, ki so skozi več mesecev zbirali in generirali znanje v smislu poskusa pozicioniranja umetniške prakse v današnjem času. Enostavneje rečeno, poskušali so razumeti, kaj je in kaj je lahko pozicija umetniške prakse danes. Ustvarjeni zin funkcionira kot atlas montaže znanja, ki v ospredje postavlja vprašanja, ki so bila in še vedno so relevantna v povezavi z umetniško prakso. Namen zina Paragraphie je, da se ga deli in diskutira, da kroži in nadaljuje s postavljanjem vprašanj. Material v zinu je tako originalni kot najdeni (Google poizvedbe, screenshoti, skeni knjig, spletni intervjuji …).

Projekt skozi raziskovanje in rabo obstoječega znanja o tem, kaj naj bi bila umetnik in umetnost, poskuša najti način, kako umetnost osvoboditi pričakovanj in pravil, ki jo delajo družbi (ne)sprejemljivo. V kontekstu sodobne situacije kot posledice dolgotrajne kulturne in politične represije, ki je neizogibno vodila v postopno degradacijo umetnosti in umetniških vrednot, projekt preiskuje tovrsten rezultat in išče možne paralele. V formi med zinom in knjigo umetnika ter spletnim atlasom kolektiv Assemblage Atlas uporablja različne reference in grafe, s čimer od prezentacije in umetniške raziskave prehaja k izobraževalnemu momentu. Z beleženjem in mapiranjem odnosov v umetnosti ter relacij med družbo in posameznikom izpostavlja pomen institucij in razmerij moči. Koncept projekta izhaja iz problematike same institucionalnosti umetnosti ter vprašanja, kdo je tisti, ki nekomu podeli status umetnika. Kolektiv se vprašanja loti skozi raziskavo etimologije besed, ki opisujejo umetnost in umetnika, jih beleži in sopostavlja v obliko atlasa, kjer jih primerja med sabo in poskuša vzpostaviti različne vzporednice. Končni produkt projekta raziskave in eksperimenta je materializiran v zinu Paragraphie. Dan pred razstavo, 14. 6. ob 17:00, vabljeni v galerijo DobraVaga na delavnico pod mentorstvom kolektiva Assemblage Atlas: pre-Misliti hierarhične strukture. Udeležba je brezplačna. Prijave na: lara.plavcak@kinosiska.si. Assemblage Atlas je umetniška skupina treh mladih umetnikov: Anastasie Pandilovske (Amsterdam), Ane Jovanovske (Kumanovo) in Amirja Karahasan (Skopje). Ustanovljena je bila tekom umetnostne delavnice The Perfect Artist, ki sto jo maja 2017 organizirala Festival sodobne umetnosti AKTO in Fakulteta stvari, ki se jih ni moč naučiti (FRU). Kot skupina, ki si izmenjuje različne osebne umetniške prakse, a podobna mnenja glede številnih umetnostnih in družbenih tem, so prvo razstavo priredili v Bitoli v Makedoniji v sklopu festivala AKTO, v njej pa obravnavali in raziskovali te odnose. Anastasia Pandilovska je umetnica iz Skopja s stalnim bivališčem v Amsterdamu. Leta 2015 je diplomirala s tamkajšnje akademije Gerrit Rietveld. Leta 2016 je prejela bruseljsko nagradno za sodobno risanje Eeckman. Sodelovala je na številnih razstavah, med drugim tudi: Emptiness and the Infinite Space # nr01 (2017, Nizozemska), Mémoires d'images récurrentes (2016, Belgija), Drawing in communal matter z Nam Chi Nguyễn (2016, Nizozemska), For Spaces (2015, Finska). Januarja 2018 je z Lektoratom za umetnost in javne prostore začela raziskovalni projekt, osredotočen na pomembnost kulture kot skupne dobrine pri obravnavanju javnega prostora pod vplivom političnih režimov in zapletenih zgodovinskih okoliščin. Z raziskovanjem povezanosti z našim okoljem se Pandilovskino delo fokusira na latentne pripovedi vsakdanjega življenja. Privlačijo jo stvari, ki nas obdajajo, način, kako se v hipu pojavijo, animirane in dejavne, ter išče načine, kako ustvariti te trenutke in prikazati njihovo pomembnost. Samo zato, da nas opomni, da morda še nismo povsem iztrošili njihove pomene. Ana Jovanovska se je rodila v Kumanovem v Makedoniji. Magistrirala je iz umetnosti s Fakultete za likovno umetnost v Skopju (2016). Po pridobitvi štipendije je študirala na École supérieure d'arts & médias de Caen/Cherbourg v Franciji (2013–2014). Prejela je nagrado Dragutin Avramovski-Gute za najboljšo grafiko (2013) in glavno nagrado na VIII Youth Spring Salon od NGM-Male Stanice (2015). Sodelovala je na XI. bienalu mladih v NGM-Mala Stanica (2015). Njeno delo je bilo predstavljeno na Imago Mundi (2016) in nominirano za nagrado mladi umetnik leta (2016). Izdala je knjigo Collection of False Memories (2013–2016), zin Along the Traces za PrivatePrint (2017) in zin "Paragraphie" z Assemblage Atlas za festival AKTO (2017). Njen participativni projekt Mirrors še traja. Sodelovala je na več kot 80 skupinskih razstavah v Makedoniji in tujini. Amir Karahasan je del projekta Nama Kardel z umetnico Natasho Nedelkovo. Diplomiral je z oddelka za kiparstvo na Fakulteti za likovno umetnost v Skopju leta 2014. Sodeloval je na številnih skupinskih razstavah in projektih, vključno z: What a Time to Be Alive (Španija, 2016), After YU, Imaginarium: Contemporary Video Art from Macedonia (Velika Britanija, 2016), festival AKTO (Makedonija, 2016), Transitional Notions in Decay, Festival DRIMON (Makedonija, 2016), itd. Organizacija: Kino Šiška.

Zunanje povezave: Pre-Misliti hierarhične struktureLara.plavcak@kinosiska.si

Vir: Center urbane kulture Kino Šiška, Napovednik.com

Zemljevid