12 veličastnih preoblikovalnih pripravic

V ciklu 12 veličastnih preoblikovalnih pripravic akademskega slikarja Janeza Kardelja se nahaja dvanajst predmetov, ki so na prvi pogled in tudi po daljšem in natančnem opazovanju povsem podobni tabelnim slikam. Razstava vas bo soočila z instrumentom, stimulatorjem, eksperimentom, igro, porodno dokumentacijo, simulatorjem, sekvenčnim prikazovalnikom, iskalnikom, dekontekstualizatorjem, stvarjo po sebi, orožjem in detektorjem. Ali so to tabelne slike ali niso je prav tako nepomembno, kot je nepomembno, ali je škatla Brillo res Brillo škatla in ali je fontana res pisoar. S stališča dominirajoče ideologije sodobnosti pa so te razlike ključne. Slika, postavljena v umetniški kontekst (slika, ki se kot ready-made vrača v umetnost), bi lahko postala resnično subverzivna. V umetnost, ki je po eni strani poblagovljena in razpredmetena po drugi strani pa nadomeščena s popularno kulturo, permutacijami družboslovnih znanosti in poljudno filozofijo, vstopa predmet, ki izgleda kot predmet, ki je blago rečeno sporen kot nosilec umetnosti. Če je sporen umetniški predmet in je slika sporna kot tak predmet in kot predmet sodobne umetnosti, potem pripravica (stvar), ki je simulaker slike, ponuja možnost premagovanja zgoraj opisanega "nelagodja v kulturi". Prenapihnjeni kontekst okoli nje mora počiti, da se za trenutek znajde v vakuumu. Pripravice so ustvarjene za ta trenutek in takrat zrele za soočenje.

Foto: Janez Kardelj: Igra, v kateri nikoli ne zmagaš! Vseeno pa sledovi zamudnega, obremenjujočega, dolgočasnega in brezosebnega dela naredijo neumno umetniško delo še bolj sodobno. (Je lepše tako, Damien).

Vir: Galerija Kresija, Napovednik.com

Zemljevid