Inštitut Egon March: 'Stalagmit'

(Otvoritev 8-kanalne zvočne instalacije v prehodu ob Kersnikovi 4 bo potekala istočasno z robotskim performansom in otvoritvijo razstave Zorana Srdića Janežiča in Otta Urpelainena: 'Konjska moč: poetika gibanja' v Galeriji Kapelica)

Poleti 1985 smo Bojan Štokelj, Etbin Stefančič in Marko Košnik, ob tonski in tehnični asistenci Pavla Okorna in s sodelovanjem Marka Modica in Sežanskega jamarskega društva, posneli okroglih 40 minut muziciranja na kapnike v Vilinski dvorani v jami Vilenici. Projekt Stalagmit je osnovan na prirejenih in restavriranih posnetkih igranja na kapnike, ki so prostorsko razmeščeni za 8-kanalni sistem.

Cavis Negra Interna - (izvlečki) iz teksta Marka Košnika za programski list ob predstavitvi postnetkov muziciranj v podzemlju slovenksega krasa v okrogli dvorani CD, v okviru petkovih nočnih programov, 4. 10. 1985

"Zvok je." (Marchel Duchamp)
Glasbenik je omejen s sredstvom, z instrumentom, ki je izvor zvoka. Pogojen pa je z nosilcem zvoka, z vibracijo v materialu, ki je nujna za njegov obstoj. Elektronski proces snemanja je te probleme zreduciral samo do trenutka, ko zaniha membrana zvočnika.
. . .
Pri slušnem dojemanju prostora se izrazito kaže fenomen enosti med poslušanim in poslušalcem. Porstor prevaja vibracije v poslušalčevo telo, pri današnjih ozvočenjih ne samo preko kladivca, stremenca in nakovalca v živčni sistem, temveč tudi povsem zanavno mehanično na celoten fizis.
. . .
Tako smo eno s prostorom ne samo, ko to zaznavamo - hoteli ali ne hoteli - smo stalno udeleženi v njem drug skozi drugega. In prostor je samo drugi obraz časa. Našim čutom stalno pozvanja in če temu resnično prisluhnemo, bomo že s tem sami popolneje muzicirali kot če to nalogo prepustimo izklučno svoji fantaziji. Takrat lahko rečemo: zvok je. Absoluten, enkraten, (apolitičen).
. . .
Akustična narava kraških podzemnih prostorov, bodisi naravnih ali vzidanih med obema vojnama, v katerih so nastajali pričujoči posnetki, je tako izrazita in mogočna, da jo je nemogoče svojeglavo izrabljati. Zaheva dolgo privajanje in sodelovanje s temo, z odmevom, dokler se na koncu zvok ne izoblikuje takšen, kakršen je v tišini že tisočletja prisoten, čakajoč na obuditev.
Tako umentik lahko le odstre zaveso tišine.

Produkcija: Inštitut Egon March / Koprodukcija: Galerija Kapelica / Podpora: Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije

Zunanje povezave:www.culture.si/en/egon_march_institute

Vir: Galerija Kapelica, Napovednik.com

Naročite se na email listo Galerija Kapelica:

Zemljevid