3. koncert cikla Pogled nazaj - pogled naprej

Pogled nazaj – pogled naprej

Skladatelji in njihovi vzorniki

Cikel Pogled nazaj – pogled naprej v tej sezoni predstavlja dela avstrijske skladateljice in dveh slovenskih skladateljev. Johanna Doderer, Alojz Ajdič in Janez Matičič so za naše občinstvo poleg svojih del izbrali tudi tista, ki so jih navdihnila pri ustvarjanju lastnih del. Med njihovimi avtorji prepoznamo svetovno znana imena, kot so Mahler, Lutosłavski, Martinů, Debussy in Ravel.

Vabljeni na soočanja novega s še vedno svežim!

 

21. april 2017 – JANEZ MATIČIČ

Orkester Slovenske filharmonije

TaeJung Lee, dirigent

Nina Prešiček, klavir

Spored:

Claude Debussy: Favnovo popoldne

Janez Matičič: 2. koncert za klavir in orkester

Maurice Ravel: Couperinov nagrobnik

Janez Matičič: Polynesia

Skladatelj, violinist in klavirski virtuoz Janez Matičič (1926), klasik slovenske klasične glasbe. živi na relaciji med Parizom in rojstno Ljubljano. Kljub številnim slogovnim vplivom ostaja zvest sebi v svojem prepoznavnem, s čustvi prepojenem ter z energijo nabitem glasbenem jeziku.

V Matičičevem obsežnem opusu najdemo tudi dva klavirska koncerta – prvega je napisal že leta 1965, drugega pa natanko 20 let za tem (partitura nosi datum 19. september). Krstno izvedbo je doživel 17. januarja 1986 v Cankarjevem domu, skladatelj sam ga je izvedel ob Orkestru Slovenske filharmonije pod taktirko Jánosa Kovácsa.

Kontrast temu delu predstavlja Polynesia, suita za simfonični orkester, ki kaže bolj programski značaj, čeravno se sam skladatelj s tem ne bi povsem strinjal: "Delo ne vključuje tamkajšnjih etnoloških elementov. Predvsem gre za moje dojemanje vtisov tega čudovitega eksotičnega sveta, seveda brez kakršnekoli programske obravnave. Delo zaobjema le moje subjektivne vtise tropskih parfumov, vegetacije, stalnega spreminjanja barv oceana..."

Med številnimi vplivi, ki jih zaznamo v Matičičevih delih, so nedvomno izjemno prisotni francoski impresionisti. Zato na tokratni spored uvrščamo dve prav posebej priljubljeni in vzorni deli, po katerih barvitosti, izvirni povednosti in tehnični dovršenosti se je zgledoval marsikateri skladatelj 20. stoletja – Debussyjev Preludij k Favnovemu popoldnevu, in Ravelov Couperinov nagrobnik.

Dirigent TaeJung Lee je študiral na salzburškem Mozarteumu pri Johannesu Kalitzkeju, izpopolnjeval pa se je na mojstrskih tečajih Zubina Mehte, Simona Rattla, Kurta Musurja in drugih priznanih dirigentov. Mladi južnokorejski dirigent pogosto posega po sodobnih delih, še najraje pa po poznoromantičnem simfoničnem in opernem repertoarju.

Slovenska pianistka Nina Prešiček se je uveljavila kot ena osrednjih izvajalk sodobne klasične glasbe tako slovenskih kot tujih skladateljev. Pri tem se projektov loteva večkrat v kombinacijah z drugimi umetniškimi izrazi in mediji.

Nakup vstopnic:

Blagajna Slovenske filharmonije, Kongresni trg 10, med delavniki od 11. do 13. in od 15. do 17. ure, T +386 1 24 10 800, E info@filharmonija.si, filharmonija.kupikarto.si

Zunanje povezave:www.filharmonija.si

Vir: Slovenska filharmonija, Napovednik.com

Naročite se na email listo Slovenska filharmonija:

Zemljevid