Nicolas Maigret: Piratski film (The Pirate Cinema)

V svoji novomedijski instalaciji Piratski film se francoski umetnik Nicolas Maigret ukvarja s tematiko piratstva: "šeranje" datotek z avdiovizualno vsebino je množična dejavnost našega vsakdana.

Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana v sodelovanju s Kunsthal Aarhus, transmediale 2015 in Abandon Normal Devices, Manchester, predstavlja:

Nicolas Maigret
Piratski film (The Pirate Cinema)

Aksioma - Projektni prostor
Komenskega 18, Ljubljana
21. januar – 20. februar 2015
Odpiralni čas: TO-PE od 12. do 18. ure

Otvoritev razstave s predavanjem Geoffa Coxa: sreda, 21. januar 2015, ob 19. uri

Povezani dogodki:
- Zagon spletne različice dela Piratski film med konferenco Digital Utopias, v Hull Truck Theatre (VB): torek, 20. januar 2015
- Performans Piratski film Nicolasa Maigreta na festivalu transmediale 2015 (Berlin): četrtek, 29. januar 2015, ob 21. uri

V zadnjih nekaj letih sta piratstvo in dajanje datotek z avdiovizualno vsebino v souporabo po načelu vsak z vsakim (P2P/peer-to-peer) postala množična dejavnost, v kateri sodeluje na milijone uporabnikov interneta in ena od glavnih oblik dostopa do filmskega doživetja doma. To dejstvo nam ne zastavlja le očitnih vprašanj, povezanih z avtorskimi pravicami in pravnimi zadevami; prav tako nas tudi ne preplavlja zgolj z revnimi, degradiranimi različicami visokokakovostnih izvirnikov , morda pomeni tudi izziv za materialnost filma in za zamišljanje filma kot linearne pripovedi.

Protokol za souporabo P2P temelji na fragmentaciji datotek v majhne vzorce. Ta fragmentacija olajša izmenjavo med različnimi prejemniki: ko se prenesejo oziroma naložijo vsi "delčki", je datoteko mogoče rekonstruirati vzorec za vzorcem, dokler ni popolna, iz neurejenih drobcev, ki smo jih dobili od različnih uporabnikov. Ta skrita arhitektura razkriva izjemne pripovedne posledice, kajti procese remiksanja, katerih uporaba v umetnosti se je močno razširila od avantgard naprej, avtomatizira in naredi naključne.

Piratski film vzame to za izhodišče, da bi razkril skrito delovanje in geografijo souporabe P2P. Projekt je predstavljen kot nadzorna soba, v kateri je prikazano odvijanje P2P prenosov v resničnem času na omrežjih, ki uporabljajo protokol BitTorrent. Instalacija proizvede naključen razrez datotek, katerih izmenjava poteka v tistem trenutku. To neposredno in fragmentarno predstavljanje digitalne spletne aktivnosti z informacijami, ki se tičejo njenega vira in cilja, upodablja topologijo potrošnje digitalnih medijev in nenadzorovano razširjanje vsebin v povezanem svetu.

Piratski film temelji na programski opremi za prestrezanje podatkov. S pomočjo preprostih odklonov razkriva različne vidike platform za izmenjavo, kot so globalna oziroma večmestna narava P2P omrežij, potencial za virusno prenašanje in alternativni družbeni modeli. Njegov namen je narediti že obstoječe potenciale P2P arhitektur dostopne za estetsko raziskovanje. Instalacija Piratskega filma se opira na avtomatiziran sistem, ki nenehno spremlja najbolj gledane datoteke torrent. Prestrežene podatke takoj projicira na zaslon, nato pa jih zavrže. Instalacija treh projekcij v Projektnem prostoru Aksioma vizualizira razdrobljene datoteke, ki se pošiljajo in prejemajo povsod po svetu.


Resnični čas za Piratski film, predavanje Geoffa Coxa

Kot portret omrežja v resničnem času Piratski film do neke mere odseva časovno kompleksnost sodobnega sveta, ki nastaja iz povezovanja različnih hkrati obstoječih načinov biti v času. V svojem govoru bi rad pokazal, da nam Piratski film morda lahko omogoči boljše razumevanje dinamike v omrežja povezanih tehnologij in nekaterih ključnih pogojev globalizacije, ki so osnova kulturne logike našega časa.

Predavanje temelji na eseju Geoffa Coxa, ki bo izšel v okviru nove Aksiomine serije brošur PostScriptUM.


Piratski film (spletna različica)

Festival Abandon Normal Devices (VB), Aksioma - Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana in Kunsthal Aarhus (Danska) so v partnerstvu s festivalom transmediale (Nemčija) naročili novo različico projekta Piratski film, ki bo od 20. januarja naprej dostopna na spletni strani thepiratecinema.com/online. Spletni Piratski film je bil razvit s podporo mur.at (Avstrija) in creacast.com (Francija). Izveden je v okviru projekta Masters & Servers – evropske pustolovščine, ki se osredotoča na novo generacijo digitalnega intervencionizma.

Uradni zagon spletnega projekta se bo zgodil na konferenci Digital Utopias v mestu Hull (VB). Konferenca, ki jo kurira Abandon Normal Devices je pobuda agencije Arts Council in pionirski dogodek za Hull Mesto kulture 2017.


Nicolas Maigret je umetnik, ki deluje na področju digitalne umetnosti in zvoka od leta 2001. Njegovo delo razgalja notranje delovanje medijev skozi razmislek o njihovih napakah, pomanjkljivem delovanju, omejitvah oziroma pragovih – razmislek, ki se odvija skozi imerzijska, čutna avdiovizualna doživetja. Po končanem študiju intermedijske umetnosti se je Maigret pridružil laboratoriju Locus Sonus na Visoki šoli za umetnost v mestu Aix en Provence (École Supérieure d'Art d'Aix en Provence). Uči na Šoli za likovno umetnost v Bordeauxu (École des beaux-arts de Bordeaux), leta 2006 je sodeloval pri ustanovitvi kolektiva Umetnost neuspeha (Art of Failure). Sodeluje tudi pri projektu Platforma, pariškem centru, ki ga vodijo umetniki. Njegovo delo je bilo doslej predstavljeno na številnih mednarodnih razstavah in festivalih: File (São Paulo, Brazilija), Museum of Art and Design (New York, ZDA), Upgrade! (Chicago, ZDA), Eastern Bloc (Montreal, Kanada), Gli.tc/h (Birmingham, Velika Britanija), Sonica (Ljubljana, Slovenija), Leeds Film Festival (Leeds, Velika Britanija), Mapping Festival (Ženeva, Švica), ESG (Košice, Slovaška), Cimatics (Bruselj, Belgija), Gaite Lyrique (Pariz, Francija).


Geoff Cox (Velika Britanija) je izredni profesor na Oddelku za estetiko in komunikacije, v Centru za raziskovanje participativnih informacijskih tehnologij (Participatory IT Research Centre) na Univerzi v Aarhusu na Danskem in na Inštitutu Transart (Nemčija/ZDA). Njegovi raziskovalni interesi segajo na področja sodobne umetnosti in performansa ter študij programske opreme in omrežne kulture. Je urednik knjižne zbirke DATA Browser (ki jo izdaja založba Autonomedia). Z Alexom McLeanom je napisal Govorečo kodo (Speaking Code: Coding as Aesthetics and Political Expression, MIT Press, 2012).



Produkcija razstave: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, 2015

Umetniški vodja: Janez Janša
Producentka: Marcela Okretič
Izvršna producentka: Sonja Grdina
Odnosi z javnostjo: Hana Ostan Ožbolt
Tehnični vodja: Valter Udovičić
Dokumentiranje: Adriana Aleksić

Koprodukcija: Kunsthal Aarhus (Danska), transmediale 2015 (Nemčija) in Abandon Normal Devices (Velika Britanija)

Projekt realiziran s podporo: ArtKillArt, CNC / DICREAM, La Maison populaire, Conseil Général de Seine-Saint-Denis (FR), Eastern Bloc (CA).

Projekt Piratski film je izveden v okviru projekta Masters & Servers, ki ga izvajajo Aksioma (SI), Drugo more (HR), AND (VB), Link Art Center (IT) in d-i-n-a / The Influencers (ŠP).

Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina komunikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.

Finančna podpora: Program Evropske unije Ustvarjalna Evropa, Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, Francoski inštitut v Sloveniji

Partnerji za tehnično opremo: Zavod Projekt Atol, Forum Ljubljana


Kontakt:
Hana Ostan Ožbolt, 040 698 843, aksioma.org[AT]gmail.com
Aksioma - Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana
Neubergerjeva 25, 1000 Ljubljana, Slovenija

Vir: Aksioma - Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, Napovednik.com

Zemljevid

Sorodni dogodki